Kangasmetsän koulussa vietettiin Suomi 100 -pajapäivää ma 16.10.2017. Päivän aikana oppilaat kiersivät valitsemissaan pajoissa, jotka olivat joko lyhyitä (25min) tai pitkiä (55min) pajoja poikkeuksena kokkauspaja, joka kesti 1,5 tuntia. Kokkauspaja oli suunnattu vain 5.-6. luokkalaisille. Pajat oli etukäteen valittu: pienet oppilaat yhdessä opettajan kanssa ja isot oppilaat itsenäisesti Popup-koulun sivuilta. Pajoissa tehtiin kaikkea Suomeen ja suomalaisuuteen liittyvää. Vaihtoehtoisia pajoja oli 19 esim. savi, kuvis, pipari, merkkihenkilö, Suomen kaupungit, Muumi-muki, musiikki, koodaus, englanti, lukeminen, tietovisa. Kaikki kävivät päivän aikana vähintään kolmessa pajassa, osa ehti jopa kuuteen pajaan. Oppilaat pääsivät päivän aikana työskentelemään eri oppilaiden kanssa ja tutustuivat myös ehkä uusiin aikuisiin. Koko päivän oli koulussa hyvää tekemisen pöhinää.
Info
Luetuimmat uutiset
Kangasmetsän kevätjuhla – Näytönpaikka 2026
57
Kangasmetsän koulun kevätjuhlaa vietettiin 13.5.2026 Näytönpaikka-tapahtuman muodossa. Oppilaat olivat suunnitelleet ja harjoitelleet omia esityksiään, jotka saivat kantaesityksen koko koulun tapahtumassa. Valtavan rohkeita ja taitavia nuoria! Tuomaristossa vaikutti tänä vuonna Marja, Merja, Erik ja Eve. Kiitos tuomaristolle! Tapahtuman juonsi nokkela ja sanojen taituri Leo!
Palkitsemisia
32
Kangasmetsän väki kokoontui 27.5. palkitsemaan maratonin juosseet koululaiset, maratonarvonnassa voittaneet, välituntipelien voittajaluokat sekä lukudiplomien suorittajat.
Hyvää kesää!
6
Onnea kaikille 6.lk ja 9.lk päättäville Kangasmetsän oppilaille! Uusi lukukausi alkaa to 13.8.2026. Rentouttavaa kesää kaikille! T: Kangasmetsän väki





















